eZnaczek – nowe zabezpieczenie mailowe wprowadzone przez SaldeoSMART

mar 18, 2020

Zauważyliśmy sporą ilość zapytań odnośnie ostatniej aktualizacji SaldeoSMART. Komunikat o zmianie widniał na górze każdego konta użytkownika przez kilka dni, ale zdajemy sobie sprawę, że część z Państwa mogła zwyczajnie go przeoczyć – dlatego wracamy w informacją.

Czym jest eZnaczek i jaką ma mieć funkcję?

eZNACZEK to innowacyjne rozwiązanie podnoszące bezpieczeństwo komunikacji elektronicznej ze strony SaldeoSMART. Umożliwi uwierzytelnienie, że dane wiadomości pochodzą od operatora.

Dziwne nazwy nagłówka wiadomości od SaldeoSMART

Zostały one wygenerowane automatycznie i losowo dlatego może się wydawać, że jest to zdarzenie niekontrolowane. W rzeczywistości mało to na celu stworzenie unikalnego zabezpieczenia prze możliwością podszywania się innych podmiotów.

Jak zmienić tekst eZnaczka?

Tekst eZnaczków można zmienić w dowolnym momencie. Należy wtedy z poziomu administratora konta biura rachunkowego, firmy, czy z poziomu konta klienta biura, najechać kursorem na prawy górny róg aplikacji – w miejscu trzech kół zębatych i kliknąć pierwszą możliwość ustawienia konta. Poniżej powinna pojawić się opcja zmiany tekstu znaczka. Treść powinna być unikalna. Może to być ciąg liczb, liter, lub znaków specjalnych, o długości od 5 do 25. Każdy e-mail wygenerowany w SaldeoSMART i trafiający do użytkownika programu będzie oznaczony e-Znaczkiem w temacie wiadomości.

Można zupełnie zrezygnować z wyświetlania eZnaczka, wtedy w opcji wpisywania treści należy zostawić puste pole i zapisać zmiany.

Schemat działania eZnaczka

● Biuro rachunkowe ustawiając eZNACZEK na swoim koncie administratora, otrzymując wiadomości od użytkowników swojego biura, w temacie wiadomości będzie widzieć ustawiony przez siebie eZNACZEK.
● Biuro rachunkowe otrzymując wiadomość od klientów biura (którzy posiadają konto SaldeoSMART), również będzie widzieć eZNACZEK, ustawiony na swoim koncie administratora.
● Klient biura rachunkowego (który posiada konto SaldeoSMART) otrzymując wiadomość email od swoich pracowników w systemie, będzie widzieć w temacie wiadomości eZNACZEK,ustawiony na koncie Klienta.
● Klient biura rachunkowego, otrzymując wiadomość od Biura rachunkowego, również będzie widzieć eZNACZEK ustawiony na swoim koncie klienta.
● Firma ustawiając eZNACZEK na swoim koncie administratora, otrzymując wiadomości w systemie od użytkowników, w temacie wiadomości będzie widzieć eZNACZEK ustanowiony na swoim koncie administratora.

Przeczytaj również…