Przedstawiamy drugą odsłonę praktycznych działań dla biur rachunkowych, aby nie stracić obecnych i jednocześnie zyskać nowych klientów.

Jakość i terminowość w księgowości

Może się to wydawać oczywiste, ale zawsze należy przykładać jak największą wagę do jakości oraz terminowości świadczonych usług. W przypadku biur rachunkowych będzie to oczywiście wiedza, dokładność pracy, sprawność, a także trzymanie się wszystkich wymaganych terminów wysyłania dokumentów. Nie jest tajemnicą, że klienci biur mogą w owym procesie znacznie pomagać lub wręcz przeszkadzać. Mimo wszystko, biura rachunkowe, które chcą powiększać ilość swoich klientów powinny na ten aspekt pracy kłaść szczególny nacisk. Inaczej można zapomnieć o podstawowej formie reklamy jakim jest rekomendacja, czyli tzw. ,,marketing szeptany”.

Networking

Dopiero kiedy jakość naszych usług będzie na odpowiednim poziomie możemy zająć się budowaniem bazy sieci kontaktów poprzez utrzymywanie dobrych relacji z klientami i proszenie ich o rekomendacje. Dbanie o poszerzanie sieci kontaktów – dobrych, ciepłych znajomości, to bardzo istotny element rozszerzania bazy swoich klientów.

Współpraca z partnerami

Następnie warto zacząć współpracę innymi uzupełniającymi się biurami, które pracują w zakresie kadr i płac, audytów finansowych, doradztwa podatkowego, czy z kancelariami prawnymi. W ten sposób można przekazywać sobie wzajemnie zainteresowanych klientów, szukających dobrych i sprawdzonych partnerów. Dzięki temu, klienci będą zadowoleni z dobrej rekomendacji, tak jak nasi partnerzy, którzy otrzymali dobrego klienta.

Budowanie przewagi konkurencyjnej

Staranność w dążeniu do bycia najlepszym w swojej branży, z wyróżniającą się unikalną propozycją sprzedaży (USP – unique selling proposition) oraz indywidualnym podejściem do klienta, to także bardzo istotny wyróżnik, wpływający na to, jacy klienci będą chcieli korzystać z naszych usług. Nie zapominajmy również o ciągłym podnoszeniu swoich kwalifikacji.

Pozytywne opinie

W czasach kiedy jakość świadczonych usług jest widoczna praktycznie od ręki, dobrą praktyką jest dbanie o pozytywne opinie swojej pracy w sieci: w mediach społecznościowych, w wyszukiwarce Google, jak również na stronach branżowych. Warto także postarać się o referencje pisemne od swoich klientów, którymi później będzie można się oficjalnie pochwalić na własnej stronie www. Tym samym, znacznie poprawiamy wiarygodność swojej firmy.

Wartość dodana dla klientów

Na koniec – jeśli są Państwo zainteresowani wartością dodaną jaką dla biura rachunkowego jest wykorzystywanie aplikacji SaldeoSMART, które wspiera i przyspiesza komunikację z klientami – zapraszamy do kontaktu z nami już teraz!

Share This